Prasekolah Seri Duyong terletak di Sekolah Kebangsaan Seri Duyong, Permatang Duyong, Melaka. Memulakan persekolahan pada 3 Januari 2008 bersamaan 24 Zulhijjah 1428 Hijrah. Prasekolah ini menerima pelajar sulongnya iaitu seramai 75 orang kanak-kanak berumur enam tahun Prasekolah ini terdiri daripada tiga buah kelas dan dikendalikan oleh tiga orang guru terlatih dan tiga orang Pembantu Pengurusan Murid.

Jumaat, 18 Mei 2012

KATA-KATA SAIDINA UMAR

*Kebajikan yang ringan adalah menunjukkan muka berseri-seri dan menuturkan kata-kata lemah lembut.
*Barangsiapa menempatkan dirinya di tempat yang menimbulkan prasangka maka janganlah menyesal kalau orang menyangka buruk padanya.
*Tidak ada ertinya Islam tanpa jemaah dan tidak ada ertinya jemaah tanpa pemimpin dan tidak ada ertinya pemimpin tanpa ketaatan.
*Aku tidak pedulikan keadaan susah atau senangku kerana aku tidak tahu manakah di antara keduanya yang lebih baik dariku.
*Apabila kita bermewah-mewah di dunia akan kurang ganjarannya di akhirat.
*Apabila engkau melihat orang yang berilmu mencintai dunia, maka curigailah ia mengenai agamanya, kerana orang yang mencintai sesuatu ia akan menyibukkan diri dengan apa yang dicintainya...

*"Orang yang banyak ketawa itu kurang wibawanya, org yang suka menghina orang lain, dia juga akan dihina, orang yang menyintai akhirat, dunia pasti menyertainya. Barangsiapa menjaga kehormatan 0rang lain, pasti keh0rmatan dirinya akan terjaga."



Tiada ulasan:

Catat Ulasan